Ул. Гурко, пред БСФС, София
Бул. Витоша, София
Площад Гарибалди, София
Бул. Витоша след ул. Парчевич, София
Бул. Евлоги Георгиев кръстовище с бул. Черни връх, София

Outdoor реклама

Дефиниция за външна реклама

Външната реклама като индустрия включва 3 основни сектора: т.нар. „улична мебел“ (ниски съоръжения), билбордове и транспортна реклама.

Три основни сектора:

•              Рекламата върху ниски съоръжения – автобусни спирки, ракети, рекламни колони и тристени – е най-новият сектор на пазара за външна реклама. Това също е областта, която бележи най-голям ръст.

•              Билбордовете са традиционна и разпространена форма на външна реклама.

•              Транспортната реклама се помества на летища, автобуси, метро, както и на самите гари, и спирки.

На българския пазар за външна реклама JCDecaux предлага билбордове, мега бордове, ракети, спирки, тристени, рекламни колони, покриви, арки, мрежи, трамваи и тролеи.

Конкурентна среда

Телевизия, радио, печатни издания, интернет … Тези медии съществуват в конкурентна, сложна и все по-фрагментирана среда. Това в крайна сметка дава предимство на външната реклама, която се превърна в единствената масова медиа, която може да достигне до потребителите напълно безплатно за самите тях и да влезе ненатрапчиво в ежедневния им живот. Освен това, външната реклама е особено рентабилна при достигане на тези потребители. Изследване, проведено в Обединеното кралство показва, че за всеки € 1,000 инвестирани в ООН, резултатът в полза на външната реклама е зашеметяващ: 714 870 импресии, срещу 568 109 от радио, 183 300 от телевизия и 115 302 от пресата.

Разрастващ се пазар

През последните 15 години общият обем на пазара на външна реклама нараства средно с 5% годишно, което надхвърля ръста при останалите традиционни медии. Най-перспективни в момента са пазарите в Латинска Америка, Азия и Тихоокеанския регион, както и Близкия Изток, където очакванията са за двуцифрен ръст в проценти на годишна база.

През 2011 г. пазарът за външна реклама се оценява на 31 милиарда евро, което представлява 6,3% от $492,3 милиарда – общите разходи за реклама в световен мащаб през 2011 г.